Teknoloji ve tasarım

6.- 7. ve 8. Sınıfların Teknoloji ve Tasarım Dersleri - Siteye Üye Olmadan Çoğu Başlıktan Yararlanamazsınız - Siteye Üye Olduktan 12 Saat İçinde Siteye Giriş Yapabileceksiniz
 
AnasayfaGaleriSSSAramaÜye ListesiKayıt OlGiriş yap
Paylaş | 
 

 8. Sınıf Nasıl Tanıtalım (Yapım Kuşağı)

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Kadın
Mesaj Sayısı: 118
Yaş: 19
Nerden: İzmir
Sınıfı: 8-A
Ruh Hali:
Takım:
Başarı Puanı:
100 / 100100 / 100

Aktiflik:
85 / 10085 / 100

Yaptığı Paylaşımlar:
95 / 10095 / 100

Kötü İtibar:
0 / 1000 / 100

Kayıt tarihi: 09/09/08

MesajKonu: 8. Sınıf Nasıl Tanıtalım (Yapım Kuşağı)   C.tesi Ekim 04, 2008 2:27 pm

8. SINIF
Yapım Kuşağı -> Nasıl Tanıtalım ? <-


Bu etkinlikte öğrenciler, Öğrenciler ortaya çıkardıkları ürüne yönelik tanıtım ve pazarlanabilir kılmak için inovasyon ve pazarlama etkinliği yaparlar.

Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.
Çevrelerini gözlemleyerek sorunları belirlerler.
Belirledikleri sorunlarına çözümler getirerek tasarımlarının somutlaştırılması yönünde adımlar atarlar.
Sorundan ürüne ulaşmada belirlenen tasarım sürecini yaşarlar.
Tasarımlarını tanıtmaya yönelik etkinlikler planlayarak gerçekleştirirler.
Ürünlerin pazarlanabilirliğini artırmada inovasyon etkinliğini gerçekleştirirler.

KAZANIMLAR
1.Yaşamındaki sorunların farkına varır.

2.Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar.

3.Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek sorunu tanımlar.

4.Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar.

5.Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler.

6.Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir.

7.Taslak tasarım önerisini geliştirmeye yönelik araştırma yapar.

8.Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler.

9.Tasarım önerisinin benzer ürünlerden farklı olabilmesi için sahip olması gereken özellikleri sorgular.

10.Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler.

11.Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar.

12.Tasarımın yapım aşamalarını planlar.

13.Tasarımı belirlediği planlamaya bağlı kalarak gerçekleştirir.

14.Tasarımın değerlendirmeye yönelik ölçütlerini belirler.

15.Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir.

16.Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar.

17.Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

18.Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır.

19.Kendine güvenini ve yaratıcılığını tasarladığı ürüne yansıtır.

20.Çözüme yönelik özgün ürünler tasarlamaktan zevk alır.

21.Ürünün pazarlanabilir hale gelmesi için ek çalışma gerekip gerekmediğini belirler.

22.Ürünün pazarlanabilir hale gelmesi için çevresindeki kişilerin fikirlerini alır ve listeler.

23.Pazarlanabilirlik açısından uygun gördüğü fikirleri dikkate alarak ürününde değişiklik (inovasyon) yapar.

24.Çevresindeki kişilerin fikrini alarak ürününe özgün ve akılda kalıcı bir marka bulur.

25.Ürünün üzerinde kullanabilmek için logolar tasarlar.

26.Tasarladığı logoları çizer ve en uygun olanını seçer.

27.Ürün için bir slogan geliştirir.

28.Ürünün özelliğine uygun ambalaj tasarlar.

29.Ambalajın farklı, yeni, değişik ve çekici olmasına özen gösterir.

30.Ambalajın taşıması gereken özellikleri belirler.

31.Ambalaj tasarım önerisini uygun yazı tipleri, renkleri, resim ve süslemeler kullanarak çizimle ifade eder.

32.Ambalajı, belirlediği özelliklerde üretir.

33.Yazılı veya görsel basında ürünü pazarlamak için reklam senaryosu hazırlar.

34.Reklam senaryosunu kullanarak basit çizimlerle reklam öykü panoları hazırlar.

35.Ürünü pazarlanabilir hale getirmeye kararlı olur.


“Nasıl Tanıtalım?” etkinliği bireysel olarak gerçekleştirilir.

Öğrenciler tasarıma yönelik düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilir.

Tasarım etkinliği süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Tasarımı gerçekleştirmeye yönelik yeterli süre verilir.

Öğrencilere tasarımlarını gerçekleştirme sürecinde rehberlik edilir.

Öğrenciler çalışma ortamının düzenlenmesi ve iş güvenliği hakkında bilgilendirir.

Yapılacak tasarımlarda artık malzeme kullanması sağlanır.

İşliklerin yetersiz kaldığı durumlarda öğrencilerin çevrenin imkanlarından yararlanmalarına fırsat verilir.

Öğrenciler özgün ve işlevsel tasarımlar geliştirmeleri konusunda cesaretlendirilir.

Tasarıma yönelik fikirler yapıcı olarak eleştirilir.

_________________
KARABAGLAR 75. YIL ILKÖGRETIM OKULU
8-A SINIFI : EZGİ CAN

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://teknolojivetasarim.ace.st
 

8. Sınıf Nasıl Tanıtalım (Yapım Kuşağı)

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

 Similar topics

-
» 6.Sınıf Türkçe Yapım Ekleri Test 2
» 6.Sınıf Türkçe Yapım Ekleri Test 1
» fiat brava airbrush yapım aşaması - 48 H 0709
» CCcam nedir - CCcam Nasıl kurulur - CCcam Ayarları nasıl yapılır - FlashFXP Ayarları
» 10 fen-d sınıf listesi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Teknoloji ve tasarım ::  :: -